Discriminació lingüística a Mango per parlar en català.

llengua catalaEn una carta que publica el Punt Avui, un veí d’Argentona explica com el passat dia 24 de juliol, a la botiga de Mango del Passeig de Gràcia 22 de Barcelona, al demanar informació sobre una peça de roba, en català, el dependent li va insistir  que li parlés en castellà, i al fer-li notar que tenia el dret a dirigir-se a ell en la nostra llengua, li va contestar amb expressions del tipus: “No estamos en Cataluña, estamos en España”, “Cataluña es una región de España”, “El catalán aquí es la segunda lengua” i “Es la gente como usted la que hace que Cataluña no guste”, alhora que el reptava a dir-li quina llei l’obligava a utilitzar el català.

El veí va optar per marxar sorprès que una empesa fundada a Catalunya disposi de personal com el que el va atendre.

11 comments

Anar al formulari de comentaris

    • Aureli on 13 agost 2013 at 22:51

    Tots a Mango a veure qui es aquest homenet. A graveu-lo i publiqueu-lo

    • JUAN TORNEL on 5 agost 2013 at 16:37

    LIBRO DE RECLAMACIONES, DE IRSE NADA SE RECLAMA, QUE SE ENTERE LA DIRECCION DE MANGO DEL PROBLEMA QUE TIENE SU VENDEDOR QUE APARTE DE SER IGNORANTE ES UN IMPRESENTABLE ESTUPIDO

    • pere on 4 agost 2013 at 21:44

    S’ha de denunciar devant de l’empresa, fulls de reclamació, i a l’opinió pùblica, BOICOT A MANGO

    • Giordi Capoverde on 4 agost 2013 at 11:03

    I cual es la discriminación? si el empleado no habla catalan? cual es el problema.

    • montse on 3 agost 2013 at 3:25

    Si no estic mal informada, a Mango valoren molt el coneixement de l’angles a l’hora de fer la seva sel-lecció de personal, ¿ i no s’informen de si entenen el Catalá????,.
    Crec que hi auria de haver més gent que anes a aquesta botiga, i exigir que l’entenguin i que l’hi parlin,,,en quan a la
    llei que tenim avui en dia els Catalans, per reivindicar els nostres drets, él el full de reclamacións per una totál falta d’educació de aquest dependent…
    Salut i força Catalans !!!

    • Sandra on 1 agost 2013 at 20:47

    Ordinari, molt ingorant aquest depenent. Estic molt i molt desebuda de que aquesta actitud continui existint, es molt trist. Personalment, soc una catalana enamorada de Catalunya, estimo Catalunya, la seva llengua, la seva gent, la seva tot. Coincidencia que soc fan, mes be fanatica de la marca Mango desde fa mes d’una decada. Tot plegat, m’encantaria que acomiadessin a aquest depenent – per donar exemple. En ple Passeig de Gracia, una tenda catalana, bueno… aquest nano o noia hauria de treballar a qualsevol altre Mango de fora de Catalunya, aixi aniriem tots contents.
    Visca Catalunya i visca el catala!
    Gracies

    • mercé on 1 agost 2013 at 18:23

    Sobre este lerdo de alcalde del P.P. que insinua levantar un muro que separe Catalunya de España, pues no dejes para mañana lo que puedas hacer hoy, mañana ya es tarde. ARRIBA EL MURO.

    • Isabel on 1 agost 2013 at 18:05

    A: Discriminació lingüistica a Mango
    He llegit avui aquesta notícia que m’ha arribat mitjançant un contacte de facebook. Aquest client que ha estat interpelat d’aquesta manera, en la meva opinió, hauría d’haver demanat poder exercir una queixa per escrit a la botiga. Si això no hagués estat possible, demanar per l’encarregat i formular la queixa. demanar el nom d’aquest empleat i dirigir una queixa per escrit a Mango. Escriure aquesta experiencia a les cartes al lector de El País o La Vanguardia.
    És a dir, tallar aquestes actituds des de el principi, amb educació -que no l’ha tingut l’empleat, está clar- i contundéncia. Donar difusió i credibilitat a aquesta experiencia formulant la queixa per escrit, amb noms i cognoms del client i la dependenta.
    Els que llegim aquestes notícies sempre tenim por que no siguin veritat i que la notícia faci l’efecte contrari. Cal ser pulcre amb les agresions i denunciar-les en els mitjans i amb els mitjans adequats.

    • Montse on 31 juliol 2013 at 21:24

    Que trist!!!

    • jennifer on 30 juliol 2013 at 8:37

    Jo,Jo,,,flipara aquest quan siguem un país,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,i, inde,,,,indepedència,,,

    • Isidor on 29 juliol 2013 at 18:57

    El que te la culpa es el propietari d’aquesta botiga, jo si em fan aixo, no paro fins esbrinar qui es i com es diu, i torno amb la gravadora per enxampar-lo i penjar-lo a internet…..

Els comentaris estan desactivats.