«

»

oct. 21

El #novullpagar guanya els dos primers contenciosos presentats al Principat i les sancions queden anu·lades

peEl titular del jutjat contenciós administratiu número 1 de Girona ha donat la raó als dos recursos presentats per dos conductors que van ser sancionats durant la campanya #novullpagar i ha anul·lat les resolucions del Servei Català del Trànsit, que sancionava amb 100 euros a cadascun per haver infringit suposadament el reglament de circulació.

Però el jutge ha considerat que els conductors no tenien en aquell moment l’obligació legal de pagar el peatge, i per aquest motiu no havien infringit el reglament de circulació. A primers d’any un canvi legislatiu va canviar aquest reglament, segons ha argumentat el mateix jutge en les dues sentències.

Les multes eren del 14 d’octubre i del 4 de novembre del 2012 per no pagar dos peatges de l’AP-7.

Un dels casos és el de Roger Verdaguer, de 30 anys i veí de Girona, que després de contactar amb Catalunya Diu Prou, i esgotar tot el procés administratiu utilitzant els recursos i al·legacions que la plataforma posa a disposició dels afectats a la seva pàgina web, i així va poder arribar a recórrer la sanció que el Servei Català del Trànsit li havia imposat el 14 d’octubre per negar-se a pagar el peatge.

L’altre cas és el de Jordi Falgàs, de l’Alt Empordà, que també  es va negar a pagar el peatge a la sortida de Figueres Sud de la mateixa autopista el 4 de novembre del 2012, i també va recórrer la multa.

Els darrers dies Catalunya Diu Prou ha posat a disposició de tots els participants en la campanya, un recurs extraordinari de revisió, tant per aquells afectats que tenen  l’expedient en tràmit, com els que ja tenen la sanció en ferm, i que esta sent estimat per Trànsit amb el conseqüent arxivament de l’expedient

Les defenses de Verdaguer i Falgàs han argumentat que no hi havia cap norma que els obligués a pagar el peatge. En les sentències, es pot llegir que el jutge ha anul·lat les resolucions del Servei Català del Trànsit perquè conclou que, en el moment dels fets, no hi havia obligatorietat de pagar peatge, situació que va canviar  el gener de 2013, però anteriorment a aquest canvi l, el pagament del peatge era una “qüestió potestativa en la relació entre concessionari i usuari”, i per tant conclou que s’evidencia una “manca de tipicitat de la conducta sancionada en el moment de la comissió dels fets”.

El jutge recorda que una llei del 1972 assenyalava que “el concessionari podrà rebre dels usuaris” un peatge, mentre que la reforma que es va fer a finals del 2012 establia que el concessionari “té dret a percebre” un peatge dels usuaris de la via i que aquests últims “estaran obligats a abonar l’import del peatge”.

El jutge també considera que els conductors sí que  van complir amb l’obligació d’aturar-se al peatge, “sense que en cap cas es pugui considerar que l’obligació de pagament del peatge formi part del contingut de la senyalització”.

Contra les dues sentències no es pot interposar cap recurs ordinari.

 

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: