«

»

jul 25

La manca d’inversió en el sistema de seguretat i la via podrien ser les causes finals de l’accident del tren de Santiago

tren santiagoLes milionàries i moltes vegades inútils inversions d’Espanya en l’alta velocitat sembla que no es van aplicar a la seguretat. Malgrat que els conductor pugui haver actuat de forma irresponsable circulant a una velocitat de 190 quilòmetres hora en una zona limitada a 80, velocitat a la que havia d’anar el tren que va descarrilar ahir a Santiago, avui hem conegut que just en els darrers 4 quilometres, on s’ha produït l’accident no esta instal·lat el modern sistema de seguretat  conegut com ERTMS (European Rail Traffic Management System -Sistema Europeu de Gestió del Trànsit Ferroviari), que frena el tren de forma automàtica en cas d’error humà, sinó que està protegit per un sistema més antic anomenat ASFA (Anunci de Senyals de Frenat Automàtic) que funciona mitjançant un sistema de balises, que en cas d’excés de velocitat en passar per una de les balises en la via, envia la informació al maquinista, però a diferència de l’ERTMS no frena automàticament el comboi.

No només això sinó que sembla que també per estalviar en expropiacions la darrera part del recorregut del tren entre Madrid i El Ferrol, quan arriba a Santiago, deixa d’utilitzar el traçat nou completament independent per a l’AVE, i aprofita una via que es va construir durant el franquisme entre les dues ciutats,

Quan s’arriba a aquest canvi  de via el tren ha de frenar, i en arribar a la corba tancada on s’ha produït l’accident ha de reduir sobtadament la velocitat, i passar dels 200 quilòmetres per hora a 80 en un curt espai de temps. Aquest canvi tan brusc posa els pèls de punta segons han explicat alguns viatgers habituals del tren.

1 comentari

  1. Isidor

    Primerament una gran tristor per les víctimes innocents, en segon lloc, o sento per el company maquinista, n’estic segur que aixo no el deixara tranquil el que li resti de vida. En tercer lloc, una reflexió, si tenim tecnologia per evitar aixo, perquè no la muntem en aquest trams tan perillosos, i aixis podrem evitar el descuit humà?
    Quant jo era en actiu, en les rodalies de renfe,vaig sofrir el desgavells dels treballs per la arribada del AVE a Barcelona, si no hages sigut per el sacrifici i la professionalitat, de tots el treballadors de Rodalies. De tots menys del que varen fer la planificació, que com sempre es van emportar els mèrits, i nosaltres varem tenir que donar la cara amb els soferts viatges, que varen tenir un comportament, exemplar, i encara avui recordo el seu patiment, degut a la manca de previsions de les autoritats, pertinents. Si en lloc de gastar-se el nostres diners, en foteses, i estacions que no van enlloc, es gastessin els diners en bona tecnologia, aixo, potser no hages tingut les conseqüències que ha tingut. I sento tristor de pensar aixo, de pensar en les víctimes i de pensar en el company maquinista. Sento una rabia continguda en pensar en els polítics que tenim, que ens estan portant a la ruïna, a tots.

S´han desactivat els comentaris

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: